Webinars worden momenteel ingezet voor uiteenlopende toepassingen. Vooral worden webinars ingezet voor interne communicatie, marketing communicatie (vooral B2B Content Marketing) en training & opleiding. Webinars zijn populair omdat ze (1) live kunnen worden uitgezonden, (2) ze persoonlijk zijn (vooral een video webinar), (3) er interactie mogelijk is met de (live) deelnemers en (4) omdat er verschillende mogelijkheden zijn om te presenteren (Slides, software demo, screensharing etc). Niet voor niks is de gemiddelde kijkduur naar een live webinar inmiddels 58 minuten!
Bekijk hieronder de 10 voordelen die u kunt behalen met onze professionele webinars:
Er zijn echter veel meer markten en niches waar webinars op een zeer effectieve manier worden toegepast. Hieronder volgen links naar uiteenlopende nichepagina’s met voorbeelden van webinar toepassingen:
- Ledencommunicatie via webinars
- Webinars voor software- en technologiebedrijven
- Publiekscommunicatie via webinars
- Webinars voor financiële dienstverleners
- Webinars voor uitgevers
- Pensioencommunicatie webinars
- Arbeidscommunicatie webinars
- Webinars voor advocatenkantoren en juridische opleiders
- Webinars voor medische nascholing
- Webinars voor geaccrediteerde nascholingen
- Webcasts voor de AvA of ALV
- Capital Markets Day webcasts
- Any Platform Webcasts
- Retail Investor Webinars: In de Boardroom
Al deze markten en niches maken gebruik van het professionele webcast en webinar platform van Company Webcast. Dit innovatieve Next Generation Webinar Platform zorgt o.a. voor een groter bereik en verhoogt de betrokkenheid bij webinar deelnemers.
Bekijk hieronder de ervaringen van BinckBank met het Next Generation Webinar Platform en ontdek hoe BinckBank 90% groei realiseerde in het aantal registraties en 80% groei in het aantal kijkers.