De uitvoeringsorganisatie (DUO) van de Rijksoverheid voor het onderwijs financiert en informeert onderwijsdeelnemers. In de marketingmix voor het bereiken van (toekomstige) studenten zet DUO sinds een aantal jaren ook webinars in.
In 2017 heeft DUO samen met Company Webcast al een eerste pilot uitgevoerd met webinars. De aanleiding hiervoor was de afbouw van traditionele voorlichtingsactiviteiten, zoals bezoek van voorlichters aan scholen. De pilot had als doel om te onderzoeken of de webinars een vervanger zouden kunnen zijn van de traditionele voorlichtingskanalen. Twee jaar later heeft DUO inmiddels tien webinars georganiseerd. Het heeft zich ontwikkeld zich tot kanaal met een groot bereik en wordt goed gewaardeerd door de kijkers. De komende jaren gaat DUO inzetten op meer webinars, een nog groter bereik en een langere kijktijd.
Na een meervoudige aanbesteding afgelopen september, is Company Webcast als winnaar uit de bus gekomen op basis van de beste prijs-kwaliteitverhouding. DUO zal de komende jaren tenminste 20 studio webinars, tot mogelijk wel 30.000 kijkers, met Company Webcast gaan produceren.
Redenen dat DUO gekozen heeft voor Company Webcast waren onder meer:
- De webinars zijn eenvoudig te embedden op de eigen website van DUO, inclusief alle interactieve elementen.
- Company Webcast beschikt over meerdere eigen identieke webinar studio’s, die verspreid over het land liggen (o.a. webinar studio Amsterdam, webinar studio Den Haag en webinar studio Rotterdam).
- Snelle mogelijkheid om de webinars te kunnen ondertitelen (grotendeels automatisch.
- Volledige en goede ontzorging van DUO door Company Webcast.