Alphabet webinar voor klantenbinding en lead generation
Alphabet heeft een webinar ingezet om klanten aan zich te binden en nieuwe klanten te werven. Met de inzet van webinars wil Alphabet zichtbaar zijn voor potentiële klanten die in de awareness en consideration fase zitten binnen de customer journey.
Alphabet is de toonaangevende aanbieder van zakelijke mobiliteitsoplossingen in Europa. Zo stelt Alphabet bedrijven in staat hun bedrijfsmobiliteit efficiënt en duurzaam te beheren. Andere kanalen die Alphabet inzet om haar doelgroep(en) te bereiken, zijn e-mailmarketing, social media en de eigen website.
Echter, webinars bieden voor Alphabet een ander belangrijk voordeel: het delen van hun kennis en expertise. Zij zeggen zelf: “Je kan als organisatie inspelen op actualiteiten en hierin een adviesrol aannemen.” Daarnaast is een belangrijk voordeel dat het webinar on demand is te bekijken. Dit geeft extra flexibiliteit voor de uitzender en de kijker.
Directe contactmomenten
Door de inzet van het webinar is het Alphabet gelukt om directe contactmomenten te genereren met (potentiële) klanten. Dankzij de interactieve mogelijkheden van het webinar konden (potentiële) klanten direct interesse tonen voor een nieuw product. Het webinar viel dan ook goed in de smaak bij de kijkers. Aan het eind van het webinar konden kijkers het webinar beoordelen aan de hand van een enquête: Het resultaat was een ruime 8.
Deelnemers vonden vooral de toekomstvisie van Alphabet interessant. Daarnaast werd de interactie als zeer prettig ervaren, konden de sprekers inhoud bieden aan vraagstukken, bood het webinar een duidelijke structuur en was het verhaal compleet en informatief.
Het webinar werd via mailings en social media gepromoot. Gepersonaliseerde e-mails bleken het effectiefst om deelnemers te werven.
Positieve impact op het imago
Een ander belangrijk resultaat dat Alphabet heeft behaald met de webinars, is het creëren van een positief imago van het merk: “Doordat je als organisatie jouw core business op interactieve wijze uitoefent en omdat de webinars flexibel on demand terug te bekijken zijn”. Een mooie bijeenkomstigheid was een aankondiging van een toekomstige launch een week later.
Webinar Tip
We vroegen Alphabet of zij nog tips hadden voor andere organisaties die ook met webinars aan de slag willen: ”Webinars zijn ideaal voor het objectief delen van actualiteiten en kennis, maar het is geen reclame! Een storyline en een ondersteunende presentatie inclusief gevarieerde bronnen zijn hierbij essentieel.”
De samenwerking met Company Webcast beschreef Alphabet als volgt: “Prettige samenwerking, professionele studio en uitstraling van landingspagina en gedetailleerde evaluatie van de behaalde resultaten.”