BinckBank organiseert regelmatig Self Service Webinars om zo (potentiële) klanten te informeren over de bank en beleggen.
Een band krijgen met de klant. Vervolgens het vertrouwen winnen van die klant. En uiteindelijk er voor zorgen dat zij geld onderbrengen bij jou. Dat is het doel van een vermogensbeheerder. Vertrouwen is hierbij van cruciaal belang. Want zonder het vertrouwen durven mensen de samenwerking niet aan. Het gaat hier tenslotte om eigen (spaar)geld.
Opdracht
Binck beseft dat zij het vertrouwen van de (potentiële) klanten moet winnen. Om goede en interactieve voorlichting te geven besluit de bank tot het inzetten van webinars. Met als doelstelling om geïnteresseerden te informeren over de ins & outs van het beleggingswezen. Maar ook om de eigen resultaten te communiceren. Dit wil Binck het liefste doen vanuit een eigen locatie.
Oplossing
Op basis van ons Next Generation webinar platform maakt Binck zelfstandig webinars aan. Die zenden ze uit in hun eigen webinar studio. Inmiddels heeft de vermogensbeheerder een groot archief van (on demand) webinars. Dit archief is het portaal. Het portaal is makkelijk doorzoekbaar en is compleet vormgegeven in de huisstijl van Binck. Op deze manier heeft Binck veel trouwe kijkers verworven.
Resultaat
Binck heeft vaak tussen de 200 en 950 deelnemers per webinar. Een groot succes. Een groot gedeelte van de aanwezigen kijkt de hele uitzending af. Zo heeft Binck per webinar gemiddeld 50 minuten onverdeelde aandacht van haar doelgroep. Ook zijn de webinars erg interactief. Bij sommige sessies ontvangt de vermogensbeheerder tot wel 300 vragen! En de deelnemers beoordelen de webinars met het rapportcijfer 8. Webinars uit het boekje dus.
Bekijk hier de webinars van Binckbank