Koninklijke DSM N.V. is een mondiale onderneming die vanuit wetenschappelijke basis actief is op het gebied van gezondheid, voeding en materialen. DSM is in 2014 gestart met het geven van webinars. DSM zendt uit vanaf de verschillende kantoren in Heerlen, Sittard en Geleen of externe locaties. De webinars van DSM zijn gericht op de medewerkers. Dit zijn er zo’n 16.000 wereldwijd.
DSM zet webinars in om informatie te delen en zo actueel mogelijk te kunnen zijn
DSM communiceerden voorheen via de reguliere interne communicatiekanalen, die naast webcasts worden ingezet, zoals netpresenter, intranet en digitale nieuwsbrieven, email to all, video, en Yammer als intern social media netwerk. “Binnenkort lanceren wij een intern DSM News Center dat deze functionaliteiten gaat combineren” geeft DSM aan.
De belangrijkste redenen voor DSM om webinars in te zetten is, om informatie te delen met een publiek op het moment dat het nodig is en omdat ze op deze manier zo actueel mogelijk kunnen zijn.
Doel webinar
“Het is een effectieve manier om een grote groep medewerkers te bereiken en hen te informeren, te engageren, c.q. de interactie met deze groep te zoeken over een voor DSM belangrijk onderwerp” geeft DSM als antwoord op de vraag met welk doel webinars worden ingezet. DSM is in 2015 gestart met het inzetten van webcasting voor de DSMtv shows, wat voorheen een videoformat was, ook met het doel om actueel te kunnen zijn.
Promotie webinar
De promotie van de webinars gebeurt veelal via de reguliere communicatiekanalen van DSM. Binnenkort zal dit via het DSM News Center plaatsvinden.
Resultaten webinar
De webinars stellen DSM in staat om een grote groep medewerkers via één event en op hetzelfde moment te bereiken. En via on-demand, voor de medewerkers in de regio’s die niet live de webcasts kunnen volgen. Verder dragen de webcasts bij aan het positioneren van leden van de DSM Executive Committee.
Tips voor een succesvol webinar
“Zorg voor een goede rolverdeling, agenda en script en hou veel oog voor /zorg voor interactie met het online publiek als er ook publiek in de zaal aanwezig is” aldus DSM.
Waarom kiezen voor Company Webcast als webinar leverancier?
“Company Webcast is onze preferred supplier op basis van ervaring en expertise en is bekend met de technische inrichting van ons netwerk”.