Monuta was in staat om jongeren in Nederland te helpen tijdens hun zware periode van rouw dankzij een Full Service webinar van Company Webcast.
Je zit midden in de puberteit en krijgt plotseling te maken met het overlijden van een naaste. Het is helaas de bittere realiteit voor veel jongeren in ons land. Veel ouders vinden het echter lastig om hun kind op de juiste manier te ondersteunen in deze moeilijke tijd. Want hoe start je zo’n gesprek op? En als je kind er niet over wil praten, hoe weet je dan of er iets mis is?
Om ouders en begeleiders te ondersteunen startte Monuta een project op rondom jongeren en rouw. Onderdeel van dat project was ook een RoyalCast Webinar.
Opdracht
Voor Monuta was het de eerste keer dat zij gebruik maakten van het communicatiemiddel. De kwaliteit van het webinar was van groot belang. Naast dat Monuta haar naam hoog had te houden, moest het webinar ook inhoudelijk voldoende ondersteuning bieden aan de kijkers. Daarom was het projecteren van thought leadership een belangrijke doelstelling voor Monuta. En omdat veel van de ouders en begeleiders met vragen zitten, moest de uitzending erg interactief zijn.
Oplossing
De type oplossing die gebruikt is bij dit webinar is de full service variant op basis van het RoyalCast Marketing & Externe communicatie Format. Monuta wist daarbij Anita Witzier te strikken als gezicht van de overkoepelende campagne. Zo was zij onder andere ook nog te horen op een radio commercial dat bij dit project hoorde. Een succesvolle multimediale campagne, zo bleek uiteindelijk.
Resultaat
Want de campagne had een erg succesvol webinar tot gevolg. Een uitzonderlijk hoog aantal van 86% van de registranten nam daadwerkelijk deel aan het webinar. En wat betreft de interactiviteit: 1 op de 3 kijkers stelde een vraag. Het direct beantwoorden van de vragen, een belangrijke functionaliteit van webinars, werd als zeer positief ervaren.
“Ik vond het erg goed dat de vragen direct beantwoord werden, zo werd meteen goed duidelijk waar men mee zat”, zo geeft één van de kijkers aan. “De vragen werden goed beantwoord,” zo zegt een andere kijker. “En alles werd rustig en goed verwoord. Gewoon super!”