QS solutions organiseert al enige tijd fysieke bijeenkomsten. Door webinars te organiseren wilde zij weer een stapje verder gaan. Met de fysieke bijeenkomsten bereikte QS solutions maar een beperkt gedeelte van de doelgroep. Dit kwam omdat de drempel om naar een twee uur durend seminar te luisteren erg hoog was. De mensen die zich hier voor aanmeldden hadden al sterke interesse in de dienstverlening van QS solutions. Hierdoor werden de mensen binnen de doelgroep die zich aan het oriënteren waren, niet of nauwelijks bereikt.
Na enige tijd rondkijken in de markt heeft QS solutions gekozen voor een samenwerking met Company Webcast. “Company Webcast vertelt niet alleen over webinars, maar ze organiseren ze ook zelf. In hun webinars doen wij inspiratie op over hoe wij het ook kunnen doen. Ze zijn erg professioneel en expert op het gebied van webinars geven. Zo wordt er actief meegedacht met onze presentatie, onderwerpen en de vormgeving van de webinars.”
Groter publiek bereiken
De fysieke evenementen van QS solutions worden nu ondersteund door de webinars, waardoor ze een groter publiek kunnen bereiken. Bij de seminars kwam 20 tot 40% van de registranten niet opdagen. Dit kwam vaak door de reistijd. Webinars zijn tijdloos en kunnen vanaf een gewenste plek op een later tijdstip teruggekeken worden. QS solutions zet nu eerst webinars in en geeft vervolgens kleine workshops en roundtables voor de geïnteresseerde kijkers. Met maximaal 10 deelnemers gaan zij dieper in op de materie en specifiek op de situatie van de bezoekers.
Webinars in de marketingstrategie
QS solutions is blij verrast met het resultaat dat webinars hen tot dusver opgeleverd heeft: “De kijkers tonen veel interesse en er is meer vraag naar één op één afspraken. Webinars zijn echt een onderdeel geworden van de marketingstrategie van QS solutions.”