Rabobank organiseerde voorheen een fysiek evenement voor de presentatie van de halfjaarcijfers. Om de efficiëntie te verbeteren en kosten te besparen, heeft Rabobank voor de meest recente publicatie voor een volledig online event gekozen. De traditionele persconferentie en analistenpresentatie van de halfjaarcijfers zijn hiermee vervangen door een innovatief en interactief webinar.
In opdracht van- en in samenwerking met KPN heeft Company Webcast voor Rabobank een perswebinar en analistenwebinar verzorgd. Om de interactie en betrokkenheid te vergroten, konden beleggers na afloop van de presentatie vragen stellen via een geïntegreerde Event Call. Voor de pers werd daarnaast de mogelijkheid geboden om gedurende de presentatie via een 1-op-1 chat vragen te stellen. Vanuit de inhouse Webinar studio van Rabobank is de presentatie live gestreamd naar de doelgroep.
Resultaten webinar
Voor de analisten organiseerde Rabobank voorheen, naast de persconferentie, video interviews met bestuurders, om de resultaten te kunnen toelichten. Door een volledig online webinar te organiseren voor beleggers, kon er bij de presentatie direct al beter worden ingespeeld op de specifieke informatiebehoeften. Ook werd er een aanzienlijke kostenbesparing gerealiseerd en verhoogde het webinar de efficiëntie voor pers, beleggers en Rabobank medewerkers.
Deelnemers aan de webinars konden zich voorafgaand registreren en ontvingen een uitnodiging voor deelname. Door de registratie optie van het webinar en de call en de mogelijkheid voor data analyse, kreeg Rabobank meer inzicht in wie er meekeken/luisterden.
Waarom kiezen voor Company Webcast als webinar leverancier?
Rabobank is tevreden over de dienstverlening van KPN en Company Webcast. De nieuwe en toegankelijke manier van communicatie is ook door de kijkers positief ontvangen. Diverse beleggers hebben aangegeven het webinar te waarderen. Tevens hebben zij de wens uitgesproken om deze wijze van online communicatie voort te zetten.