SNS is een Nederlandse bank die vindt dat bankieren echt anders kan. Beter. Normaler. Een toegankelijke bank met eenvoudige en begrijpelijke betaal-, spaar- en hypotheekproducten. Met producten die klanten een duidelijk voordeel bieden.
Webinars hebben meerdere voordelen voor SNS
SNS heeft zo’n 250-350 medewerkers die verspreid over heel Nederland werkzaam zijn. Nu vinden er veel presentaties in regionale overleggen plaats om medewerkers te informeren over ontwikkelingen op hypotheekgebied of te enthousiasmeren tijdens kick-offs of landelijke campagnes.
SNS ervaart meerdere voordelen van het inzetten van webinars:
- Besparen reistijd
- De informatie wordt op hetzelfde moment gedeeld
- Iedereen krijgt dezelfde informatie
- Mogelijkheid tot interactie
- Webinar is terug te kijken
Resultaten webinar
SNS ziet als groot voordeel van een webinar dat iedereen op hetzelfde moment dezelfde informatie krijgt. “Het belangrijkste resultaat is echter dat je met een webinar ook mensen bereikt die afwezig waren omdat ze het webinar achteraf terug kunnen kijken. Met de webinars bereiken we zo meer dan 75% van de doelgroep” geeft SNS aan.
Promotie webinar
Het webinar wordt gepromoot via een nieuwsbericht op het intranet en er wordt een mail gestuurd aan alle leidinggevenden. SNS geeft aan dat het meest effectief is gebleken om via Outlook een uitnodiging te sturen met een link naar het webinar. “Dan wordt het webinar meteen in de agenda vastgelegd”.
Ervaring kijkers
De medewerkers van SNS beoordelen de webinars als positief. Ze vinden het fijn om samen (eigen team) naar de webinars te kijken zodat ze er nog over kunnen doorpraten, bv wat gaan wij als team doen met deze campagne, of wat betekenen deze ontwikkelingen voor ons.
Tips voor een succesvol webinar
SNS geeft zo’n 5 webinars per jaar en van elk webinar wordt wel weer geleerd zegt SNS. “Zo wordt de uitnodiging nu eerder én via outlook verstuurd. En zijn er standaard 2 sprekers (of meer) in plaats van 1 omdat dit meer dynamiek geeft tijdens het webinar”.
Als tip voor andere organisaties die gaan starten met het geven van webinars geeft SNS aan dat een goede voorbereiding essentieel is voor een succesvolle uitzending. “Daarnaast is het erg belangrijk om snel terugkoppeling te geven op vragen die tijdens het webinar zelf niet behandeld zij” aldus SNS.
Waarom kiezen voor Company Webcast als webinar leverancier?
“Een collega heeft al eens eerder met Company Webcast samen gewerkt en dat is zeer goed bevallen. Jullie zijn aanbevolen als dé webcast leverancier”.
Wilt u ook weten hoe u webinars kunt inzetten ter verbetering van de interne communicatie? Bekijk dan nu ons Webinar ‘De kracht van webinars voor Interne Communicatie’ of download het eBook: Interne Communicatie Webinars.